عجیب ترین آسانسور های جهان (سانتا ژوستا)

عکس مقاله عجیب ترین آسانسور های جهان (سانتا ژوستا)

شاید تصورش را هم نمی کردید که روزی یک آسانسور به جاذبه ی گردشگری تبدیل شود؛ یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های شهر"لیسبون" پایتخت "پرتغال" آسانسور "سانتا ژوستا"، واقع در منطقه "بایشا" به حساب می‌آید.





این آسانسور توسط یکی از بهترین شاگردان ایفل، سازنده ی برج پاریس، "رائول مسنیر د پانسرد" در دهه ۱۹۰۰ طراحی و ساخته شد.





این آسانسور به دلیل وجود پستی و بلندی های بسیار زیاد در شهر" لیبستون" و مشکل بسیار زیاد مردم در رفت و آمد به نقاط مختلف ساخته شده است؛ یکی از نقاطی که تردد در آن به سختی صورت می گرفت، محل کنونی آسانسور "سانتا ژوستا" است، این منطقه با شیب تندی که دارد، در گذشته مردم را دچار دردسرهای بسیاری کرده بود؛ به همین خاطر در سال ۱۸۷۰ میلادی با طرح ساخت آسانسور "سانتا ژوستا" موافقت شد؛ تا مسافران را از منطقه "بایشا" به بالای ویرانه‌های "کلیسای کارمو" منتقل کند.




این آسانسور تا به الان چندین بار تعمیر و قطعاتش نیز عوض شده اند به طور مثال؛ موتور اولیه ای که این آسانسور با آن کار می کرد، قبل از این که در این آسانسور استفاده شود ابتدا توسط یک ماشین بخار بزرگ کار می‌کرد اما برای امنیت بیشتر مسافرینی که از این آسانسور استفاده می کردند، در سال ۱۹۰۷ میلادی، موتور برقی برای این آسانسور نصب کردند که البته با سرویس و نگهداری منظمی که بر روی آن انجام می گیرد، هنوز هم در حال فعالیت است.




در روز افتتاحیه ی این آسانسور بیشتر از ۳ هزار بلیط فروخته شد و این آسانسور متفاوت و قدیمی تا به الان چند هزار مسافر را جا به جا کرده است.




به گفته ی مردم لیسبون و تجربه ی کسانی که برای سوار شدن به این آسانسور زیبا به بایشا رفته اند، بهترین زمان برای سوار این آسانسور زیبا شدن، اول صبح و آخر وقت کاری است. مردم محلی بایشا برای سوار این آسانسور شدن پول بلیط پرداخت نمی کنند.البته لازم به ذکر است که این آسانسور چون در زمره ی شبکه ی حمل و نقل لیسبون به حساب می آید، برای آن که از آن استفاده کنید می توانید از بلیط های مترو و اتوبوس هم استفاده کنید. هنگامی که سوار این آسانسور شدید به خاطر داشته باشید که در قسمت بالایی آسانسور، یک کافه هم هست که می توانید از گذران اوقاتتان در آن لذت ببرید.


از ما مشاوره رایگان بگیرید تا ۱۰شب: 021.88939825