جام مقدس صنعت آسانسور

عکس مقاله جام مقدس صنعت آسانسور

.

با تلاش مهندسان آلمانی نوع جدیدی از آسانسور با نام Multi ساخته‌شده که در آن از موتورهای خطی شبیه به قطارهای مغناطيسی و HyperLoop استفاده شده‌است و با حرکت محورهای تعبیه شده در کابینها به سمت بالا، پایین، چپ یا راست حرکت میکند.

شرکت مهندسی آلمانی ThyssenKrupp برای اولین بار این ایده را در سال 2014 مطرح کرد. حالا بعد از سه سال، تیسن کروپ اولین آزمايش عمومی این فناوری را روی یک آسانسور اختصاصی نصب شده در برجی در  Rottweil  آلمان به اجرا گذاشته است.

ویدیوهای منتشر شده از این رویداد نشان داده كه این آسانسور، به هیچ وجه از کابل استفاده نمیکند. در عوض، از ریلهایی برخوردار است که نقش موتورهای خطی را ایفا کرده و با استفاده از میدانهای مغناطيسی، کابینها را در طول مسیر خود حرکت میدهند. وقتی یک کابین در طبقهای متوقف میشود، ریلها می چرخند تا کابین بتواند به سمت چپ و راست نیز حرکت کند.

تیسن کروپ، این سیستم نوین را جام مقدس صنعت آسانسور نامگذاری کردهاست. کابینهایMulti  که برای ساختمانهای متوسط و بلند و با ارتفاع ایده آل حداقل 300 متر طراحی شده است، با سرعتی برابر 5 متر در ثانیه حرکت میکنند و اگرچه فوق سریع محسوب نمیشود ولی ماهیت این طراحی به آنها این امکان را میدهد که دائم در حال حرکت باشند. همین ویژگی باعث شده که مسافران حداکثر 15 تا 30 ثانیه برای آسانسور بعدی منتظر بمانند.

از ما مشاوره رایگان بگیرید تا ۱۰شب: 021.88939825